måndag 4 maj 2009

Oh Paris!

Det såg mörkt ut en liten stund, men idag kom vi till skott. Jag och Tove bokade en resa till Paris (igen!) och vi kommer att åka redan den 29e maj och komma hem den andra juni. En sten lyftes från min kropp och själ, vad jag behöver just nu är verkligen att komma bort. Träffa våra vänner knarkkungen, manlyman-transkillen och iwasthinkingaboutyouandmealone-kvinnan i odefinierbar ålder. Kanske Candyman finns på plats också, och den svindyra termosmuggen som ligger till grund för min romantisering. Vi ska bo på ett annat hotell denna gång, vi tänkte först hyra in oss hos iwtayama-bruden men som smeknamnet avslöjar måste man nog ligga då och jag vill gärna ta det beslutet själv.

Jag har färgat håret. Blekt. Det är så ljust! En smula gult, men snart är det alldeles kritvitt. Kommer se kolsvart ut i ansiktet, med min brutala bränna. Imorgon ska jag boka klipptid. Jag ska bli stilig, det är allt jag vet och planerar. 

Maj ser ut som följande:
* 8 Maj, Yeah yeah yeahs 
* 14 Maj, hbt-festivalen i GBG
* 22 Maj, min syster gifter sig
* 29 Maj, Paris
Plus att jag kommer ha ganska fullt upp med studio och rep och förhoppningsvis jobb. 

Ps: Visst är min blogg tjusig nu? Sagolikt stolt!

2 kommentarer:

Troll sa...

nikiiiii! jag vill följa till gbg!!

fin blogg du fått!

Niki Yrla sa...

Klart du ska med till GBG! Puss och tack