tisdag 6 januari 2009

Musikmail

Efter över 1,5 år har jag äntligen lyckats kasta iväg ett mail till ovanbildade producent som jag anser vara en av dem som svikit mig mest, och alla mest inom musikbranschen. Jag har varit förbannad och ledsen och inte funnit orden, men ikväll fick jag inspiration och skrev följande:

Hej. 
Jag känner mig ganska frusterad över vårt samarbete som rann ut i sanden/gick in i väggen/gick över vägen. Jag har känt mig så besviken över det hela att jag dragit ut på att höra av mig till dig väldigt länge, trots att det hela tiden varit planen. 2000 spänn la jag ut och jag skiter egentligen i pengarna, men att lägga ut någonting för tre halvfärdiga låtar som kunde blivit oerhört bra känns oerhört illa på alla vis. Jag har kämpat i tre år för att sätta ihop en ep och ingenting verkar bli färdigt någonstans, producenter och musikfolk är generellt duktiga på att lova ängar och skogar och getter utan att det blir något av något i slutändan. Det börjar bra men slutar inte lika bra. Det är så det är, men det känns fortfarande skit rättutsagt.
Det minsta jag vill ha är alla ljudfilerna på sådant vis att jag kan fixa och trixa/låta någon annan fixa och trixa. Allt, alla versioner på det vi spelade in. Eller om du har något annat förslag. Det kändes jobbigt att träffa på er på Corner, även om det var rätt givet att jag skulle träffa på er när jag valde att gå dit, ungefär som att träffa på ett helt gäng där jag varit förälskad i allihop och blivit bedragen och sviken. Fast på ett musikaliskt vis. Du kanske fattar.
Hoppas du tar dig tid till ett svar.
Kära, bittra hälsningar Yrla.

Det känns bra att äntligen ha skrivit det och nu väntar jag mig ett svar. Jag hoppas att han har stake (!) att göra det, och ett bra och seriöst sådant dessutom. Jag har i övrigt skickat mail till flera ställen jag spelat förut och frågat om jag får spela. Jag hoppas att det händer något snart för jag är frusterad och fick en ledsenförattdetstårsåstillmedmusiken-attack inatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan du är så modig!