måndag 5 januari 2009

JAG HAR KÖPT KAFFE!

Jag började dricka kaffe för ungefär ett år sedan, det är oundvikligt när man jobbar inom vården. Svart, förstås. Men jag har aldrig köpt eget kaffe och har undrat när och hur denna dag ska komma. Dagen kom idag, på konditoriet vid Skanstull. 28 kr. Helt sjukt dyrt! Men ändå. Jag drack tre koppar och har nu den mest intensiva koffeinkicken jag hittills upplevt. Jag känner mig halvt aspackad.
Jag var självklart tvungen att informera om denna storslagna händelse och mass-smsade 5 av de mest fantastiska människorna i detta land: "Jag har köpt kaffe för första gången i mitt liv!"
Inom en timme hade jag fått svar av alla fem, och de var så förtjusande att jag ska skriva dem här (i svarsordning):

CK: Åh jag satt just och tänkte på dig!

Saga: Du är på väg ner i det svarta, svarta hålet.

Jullan: Fjanterier!

Carolin: Så långt har jag ännu inte gått. Jag har lyckats klämma mig på en kartongbit så att jag är alldeles blå på underarmen.

Sannah: Du får berätta allt om upplevelsen när du kommer!

--
Tove var med mig och fick uppleva det stora ögonblicket live. Konditorier är fantastiska. För övrigt åt jag hetvägg till (Semla med varm mjölk.) Det här har varit en stor dag! Nu ska jag till Sannah och George och bli bjuden på tacopaj.

Inga kommentarer: