tisdag 30 december 2008

Nyårslöften 2002-2008

Jag har en nyårslöftesbok som jag haft sedan år 2002. Jag ska skriva några av de nyårslöften jag haft varje år sedan dess, och inom parentes hur väl jag klarade det:

2002
* Få en kille!!! (inte klarat. enligt egen utsago var jag "påväg att klara massor")
* Bli bättre på teater. (?? Inte klarat.)
* Vara ärlig och stå för vad jag gör och tycker (klarat minsann.)

2003
* Få en kille (Dessa män! klarat. gånger 2)
* Träffa min syster för andra gången (klarat)
* Lära känna fler killar i åttan (klarat) och nian (inte klarat)

2004
* Få en flickvän, helst Maria (inte klarat)
* Ha sex med någon på en toalett (WHAT! inte klarat)
* Inte äta ett chips en enda gång (?? inte klarat)

2005
* Komma över Maria (klarat, enl egen utsago. vilket jag inte alls hade)
* Kyssa folk jag är attraherad av (klarat)
* Skaffa brud (Malin en liten liten stund)

2006
* Flirta utan att kolla i kors/skela (klarat! hurra!!)
* Se yeah yeah yeahs live (klarat!)
* Inte röka i onödan (onödan? måste innebära feströkning.. jag röker inte. klarat.)

2007
* Spela på festival (klarat!)
* Krossa många brudars hjärtan (Tydligen klarat. Varför nu det skulle vara en så trevlig bedrift)
* Ha sex nykter (Javisst)
* Göra mer musik med Alice (tyvärr inte klarat)
* Söka till Idol (!!! Haha!! klarade faktiskt.)

2008
* Ha sex med någon som inte börjar på S (Klarat. Gud vad mina nyårslöften är sexrelaterade)
* Att Jullan skaffar brud (Klarat! Inte min bedrift men ändå!)
* Inte sova hos någon man (Klarat, tack och lov)
* Få min EP klar (Inte klarat. Det är nog det svåraste jag har försökt klara! Det verkar aldrig gå)

2009
Det får vi se....

2 kommentarer:

Troll sa...

HAHAHA. det där var jättekul.

Anonym sa...

alltså jag hittar inte min bok. och så har jag inte hunnit skriva några löften än. visst är det ok om jag gör det nu? även om den gått några dagar redan på det nya året...

HAHA! sökte du till idol? det har du inte berättat för mig.

förövrigt: magnus är ett cp.

sedan måste jag vara helt helt helt ärlig niki.
Grim om morgonen: jag tyckte den var sååååååååååååååååå fin förut. du vet ju hur jag alltid höll på att börja gråta. just att det inte var någon stämma. den kändes så... ensam, utlämnad och ärlig. det var så bra. nu tycker jag...alltså du får döda mig om du vill. du gör alltid fina stämmor niki. men det behövs inte på den här låten. jag tycker (förlåt) att det gör den lite smörig och förstör den. du kommer ju aldrig lyssna på mitt råd. men jag var lite besviken faktiskt. och det har jag aldrig blivit förut på någon av dina låtar utan jag tycker alltid att det låter jättefint. men jag tycker att den blivit lite en smörballad. men jag älskar dig gullet. det vet du.