tisdag 1 januari 2013

Nyår osv

Gott nytt år och allt sådant. Idag är dagen som jag helt och hållet skulle spendera pillandes på filmmusiken. Blev inte riktigt så. Efter ett extremt glatt och alkoholpåverkat nyår vaknade jag upp hos Alice och Snäckan klockan kl tolv och kom sedan inte längre.
Alice, jag och våra långa hår.

I all eufori gjorde jag det löjligaste nagellacket någonsin. Ganska underbart. Inte lika underbart idag.

Kalas!


Kom hem till lägenheten ca kl 17. Försökt göra musik. Har en ickeinspiration utan dess like. Suttit i 1,5 h och testat ljud, allt låter illa. Funderar på att göra som resten av Sverige: köpa mig en pizza och ge upp alla övriga aktiviteter.

Jag har skrivit nyårslöften/förväntningar i en bok i tolv år nu. Alla år bockar jag av vad jag lyckats med, och så skriver jag nya. Sedan får jag inte titta i boken förrän nästa år. Detta år klarade jag 16,5 st av 44. Inte brutalt bra kanske, men detta är exempel på det jag klarat:

*Komma vidare minst ett steg på Dramatiska Institutet 
* Få ett förstahandskontrakt
* Klara matten
* Göra filmmusik!
* Resa med Anna

Exempel på saker jag inte klarade:
* Dja utomlands (men ska göra om ett par veckor!)
* Hitta ett nytt dumpstringsställe
* Vara mer lycklig än ledsen
* Mangla mina kökshanddukar

I år är mina officiella nyårslöften:
* Klippa mig
* Inte börja röka

Lagom svårt att hålla.
F ö tagit mig 40 min att författa denna text. Är så sjukt seg.


1 kommentar:

Zanzi sa...

Och jag har hållt på sedan 2005/06, fast missade ett år (08/09). Av förra årets nyårslöften klarade jag 26,5/61. Bland annat: Mer orgasmer, bli mer organiserad, få mer än en orgasm på raken, få ännu längre hår, börja jobba inom ny branch. Klarade inte: vara singel, ta 120 högskolepoäng, använda kondom, skriva musik och bli Engelsk medborgare. mm...