tisdag 1 januari 2013

Årets.


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Fick förstahandskontrakt. Gjorde filmmusik. Klippte mig inte på hela året. Tingade en katt. Fått min första låt mastrad. Gjorde mina första remixar. T ex.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, en! Och sedan blev två vänner med hundbebis. Inte dåligt det heller.

Dog någon som stod dig nära?

Inte som stod mig nära, men två jag tyckte mycket om.

Vilka länder besökte du?

Frankrike, Danmark.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Oerhört mycket. På det stora hela ett mycket dåligt år, förutom sista månaderna. Jag har inte mått bra. Så år 2013 vill jag göra saker som får mig att må bra, ta hand om mig själv och mina vänner. Inte lägga tankekraft på sådant som gör mig illa.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Dagen Siv föddes, eftersom att vi i framtiden ska fira hennes födelsedagar med pompa och ståt och tonfisk. Men just nu kan jag inte säga att jag är helt säker på datumet...

Vad var din största framgång 2012?

Musiken. Att jag försöker, jobbar vidare, blir bättre, inte ger upp.
Och att jag - med hjälp av folk - lyckades rusta upp min skabbiga lägenhet till ett palats.

Bästa köpet?

Min soffgrupp. Och soffbordet. Och min gula hallfärg. Och Parisresan.

Vad spenderade du mest pengar på?

Inredning. Möbler.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

När jag djade på Jazzhuset och det var så sjukt roligt, folk dansade så mycket och såg så himla glada ut. Den euforin satte styrka i mig för resten av året. Det är detta jag vill göra; få folk att känna med hjälp av musik, på alla olika vänster.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2012?



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare. (Gladare nu.)

Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat vänner. Spelat bas. Bakat knäckebröd. Djat. Spelat live.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Flyttstädat. Tre gånger! Men hade dessvärre inget val.

Blev du kär i år?

Nej

Favoritprogram på TV?

Jag tittar bara på Bonde söker fru.

Största musikaliska upptäckten?

Lana Del Rey. Och Maya Jane Coles, igen och igen.

Något du önskade dig och fick?

En röd katt. Det har jag alltid velat ha. Och nu fick jag henne! Fast jag får betala henne själv.

Något du önskade dig och inte fick?

En spelning med mitt band. Men det kommer!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Skrev på mitt första förstahandskontrakt, hade finbesök, blev bjuden på middag på Hagabion och drinkar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Lugn och ro i själ och hjärta.

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner. Paris. Värme. Spelningar. Att få ett badkar!

Vem saknade du?

Anna, som först flyttade till Kassel och sedan Stockholm. Saknar henne alltid.

De bästa nya människorna du träffade?

Att ha börjat umgås med Sannah igen. Och Anna på mitt jobb.

Mest stolt över?

Att jag är den personen jag vill vara, gör bra musik och omger mig med underbara människor.

Högsta önskan just nu?

Lyckas få klart den där jävla låten, om man nu ska tänka kortsiktigt. Att jag och Siv ska ha det bra tillsammans och att jag inte ska ha konstant dåligt samvete.


Inga kommentarer: