lördag 12 januari 2013

Badkaret är en kärlekshistoria

Jag är sannerligen ingen bangare, och avskyr att dra mig ur saker. Men idag har jag bangat två gånger.

Skulle: Repa med mitt fantastiska band.
Gjorde istället: Klart ansökan till Artisten (mycket värdig anledning ändå.)

Och nu ikväll
Har planerat: Att gå på klubb med fina människor
Kommer istället: Bada badkar, läsa kattböcker och tycka synd om mig själv för att jag har mens. Kanske poppa ett popcorn också.


Äntligen hade jag köpt ett nytt lås till tvättstugan. Här skulle tvättas. En månad av otvättad tvätt.
Vad händer? Tvättmaskinerna är trasiga. Jag kan klara mycket, men inte det, iallafall inte med grav PMS i blodet. Började nästan böla. Bannade Gud. Men tur att en har grannar. Kånkade över hela tvättlasset sex dörrar bort och lånade Cicelys high tech-tvättstuga. Så nu har jag underkläder igen, grattis till mig.

Inga kommentarer: