söndag 9 december 2012

Sivolina.

Sitter här i natten i väntan på svar från uppfödarna till mitt barn, Siv. Hon är bara några veckor gammal, och i praktiken fortfarande i magen eftersom att jag inte kan ta hem henne. Hennes biologiska mor ska ha hand om henne tills drygt mitten av Februari. Håll tummarna för att det inte blir några tokerier.

Jag: Titta här är hon.
Tant: Var det hon som hade så stort huvud på den förra bilden?
Jag: Ja. Men här ser du att det inte var så stort.
Tant: Men jag kom på vad du ska göra. Du ska titta på säljarsidorna på katter i GP det första du gör på morgonen så ingen annan hinner före.
Jag: Fast jag har redan bestämt mig för denna.
Tant: Eh... jaha. Tycker du att hon är söt....?
Jag: Ja. Men hon är pytteliten på den här bilden. Hon ser mer ut som ett marsvin än något annat.
Tant: Ska hon verkligen heta Siv.....?
Jag: Ja.
Tant: Tycker du att det är ett.... fint namn?
Jag: Ja, men det tycker uppenbarligen inte du.
Tant: Eh....

Känner en viss skeptis. Från tants sida. Inte jag!

Inga kommentarer: