lördag 6 oktober 2012

Mina vänner är roliga.

Agnes idag, helt seriös, i mitt nya kök: Niki, dina skåpluckor är lika blå som den vackraste färgen på himlen...

(Försökte få henne att översätta det till mina ögon istället, men då de är grönbruna blev det hela smått makabert)
----


Alice då vi talade om vänner som inte har tid att ses: Men som du; du har ett hektiskt ångestliv men du kan ändå alltid ses.

---
Sannah och jag ser början av den franska filmen jag ska göra musik till.
Sannah, 4 min in i dialogen: Jag fattar ingenting. Fattar du?
Jag: Nej, ingenting. Eller de sa vad de hette. Och något om något slut... Final.. tror jag. Och något om "ikväll".
Sannah: Men ååh då fattar du ju visst!

---
I replokalen under pausen. (Obs, ett par v sedan)
Jag till alla: Hallå, iphone 5 kommer snart!
De andra: Ja!
Alice (ler och tittar sig lite förvirrat omkring): Vadå? Vem är iphone 5?

---
Och icke att förglömma tanterna:
100-årig tant: Aajajajaj jag har så jäääävla ont i ryggen!
Jag: Jo... men det kanske inte är så konstigt.
Tant: Nej, jag vet, jag har ju precis genomgått en oerhört svår förlossning. Födde ut en jävla jätte dessutom.

Inga kommentarer: