torsdag 30 augusti 2012

Lägenhetsdrömmar och Parislängtan

Nu har jag varit och kikat på min lägenhet och blivit förälskad. Köket. Helt bevarat från 50talet och alldeles blått inuti. Den ljusa, stora klädkammaren. Det fantastiska badrummet. Balkongen. Och så de fula fula väggarna i vardagsrummet, där jag måste slipa, spackla och hålla på. Tur att jag har vänner som är gravt mycket händigare än jag själv. Måla kan jag. Spackla hål kan jag. Väl.
Det var det.

Anna har nu flytt ifrån denna staden, men fy tusan vad fint det var när hon var här. Kände mig glad och hel. Men nästa vecka ska vi glassa i Paris; sitta på uteserveringar i solen och dricka halvkaraffer med rosé i våra långklänningar, leva det lesbiska Parislivet, etc etc.




Anna och Agnes lagade lunch till oss i mitt kök

Inga kommentarer: