torsdag 30 augusti 2012

Krossade charterdrömmar

Förra hösten la Ck fram det fantastiska förslaget att hon, jag och Alice skulle åka på charter, på kul sådär. Vi var peppade alla tre, det enda som hindrade var Alice flygrädsla. Nu i år, då Alice kommit över den, kom jag att tänka på charterplanerna igen och undrade vad tusan vi tänkte. Jag älskar sol och värme. Alice hatar sol. Eller, kanske inte sol egentligen, men när det är varmt. Ck tycker inte heller om när det är varmt. En av de sista, fantastiska sommardagarna gömde de sig nere i repan, där det var "kallt och mörkt" medan jag låg vid vattnet utanför. VAD skulle vi gjort på en charter? Detta mysterium.

                                                   Några dagar av nästanarbetslös-öl:
Alice och Mattias på Pustervik

BFFs

Alice: Jag hatar sommaren och solen. Sommaren är som en hipsterkille; stroppig. Och manipulativ. Så fort den kommer ska alla ut helt plötsligt, "åååh sommareeen". 

Pytteöl på 7ans. 

1 kommentar:

Anonym sa...

En liten fråga: Vet du hur Alice lyckades bli av med sin flygrädsla?
Tack för svar (om du vet alltså)!