onsdag 23 maj 2012

Att leva ganska pank.

Jag hade fått för mig att jag var skitrik. Jag hade så himla fel. Räknade ut att jag har ca 18000 fram till sista augusti. Det räcker på sin höjd till hyran + mina räkningar. Så nu är det bara att börja sälja sig. Eller något annat.
Att inte ha pengar till räkningar är vidrigt ospännande. Men att leva på existensminimum är ganska spännande. Redan gjort ett storkok idag. Att låta bli att unna sig något är ungefär lika peppande som att unna sig något. I affären idag lät jag mig inte lockas av någonting utan köpte bara exakt det jag behövde, och det var en kick. Jag är lite för bra på att unna mig; valnötter eller vad jag nu kan tänkas vara värd. Men nu: icke! Ska rota i skafferiet tills det är tomt.
Hade vaga tankar om Barcelona och Paris i sommar, men det kan jag ju glömma.

(Sedan beställde jag en Macbook PRO. Men det är INTE att unna sig i detta fall, utan en livsnödvändighet. Dvs ett unnande jag inte kan låta bli. Utan en ny dator har jag inget musikerskap, och har jag inget musikerskap har jag inget liv. Och självklart är dattan inräknad i mina utgifter, annars vore jag illa ute.)

Nu ska jag till Ck och bli bjuden på öl på hennes uteplats. Goda livet ändå.

Inga kommentarer: