måndag 9 april 2012

Min besatthet och fräcka tanter

Skriver detta en bra bit efter första april så ni inte tror att detta är ett skämt. Jag har, den senaste veckan, blivit mer eller mindre besatt av Lana del rey. Jag vet inte vart jag ska börja, vad finns det att INTE bli besatt av?
För det första att hennes texter är brutalt fängslande och spännande trots att de alla handlar om samma sak (Att hon är snygg och har en god parfym och en snygg klänning, att hennes pojkvän är en gangster men att hon kommer älska honom forever and ever - allt i samma låt. Alla låtar. Men på olika spännande vis.) och att hon har ett FANTASTISKT sinne för melodier av alla de speciella slag och en otrolig röst, dubstepinspirerade trummor utan dubstep och att varje intro och outro låter som tagen ur vilken western-rulle som helst.
Sedan att hon ser ut som en glamourmodell med silikonläppar och posar sönder i alla sina videos. Älskar det.
Och att alla stör sig så mycket på henne och påstår att hon är fejk. Läste på om detta (dvs googlade recensioner) och fick reda på att det folk stör sig på är att:
1. Hon säger att hon inte opererat läpparna fast hon har det och att hon ser ut som en glamourmodell. Tycker det är så himla härligt att någon ställer sig och är helt egen åt ett icke-pkhåll. Heja glamour!
2. Att hon säger sig ha producerat allt själv men att hon fått massor av hjälp från sitt skivbolag. (Well, många kommersiella artister SJUNGER knappt själva)
3. Att hon sade sig ha bott i en husvagn i skogen och levt white trash-liv fastän hennes föräldrar är miljonärer och att hon gått på något lyxigt internat.
Men det gör ju bara det hela ÄNNU mer spännande!!
Versalerna ovan vittnar om min oerhörda entusiasm. Tänk er detta i tal.



--
Idag har jag jobbat.
Jag: Titta, vad långt mitt hår har blivit!
Tant: Ja, du börjar likna Anders Borg.
Jag: (....) Det där var riktigt riktigt elakt.
Tant: Vadå! Han är väl riktig och manlig?


Inga kommentarer: