söndag 15 april 2012

Kalasighet och jag gör blues.

Det har varit mycket festlighet denna helg.
I fredags var det Feed the horse och alla var oerhört uppklädda, utom jag som var en smula nedklädd, men dög i krig ändå. Det var mycket dans, mycket öl och många djupa samtal. Trevlig kväll alltså.
ovan: Alicia och jag. nedan: Siri och Freymaztah.
(fotograf: Rebecka Bjurmell)
Och igår hade Anna och de andra i hennes klass på fotohögskolan vernissage för sina slutprojekt på Röda Sten och det var så jävla bra och Annas verk har blivit utvalt till årets konstverk i hennes skola, vilket är fullt förståeligt för hennes filmverk där hon gestaltar femininitet är helt genialisk. Massor av annat bra också, gå och titta.
Därefter var det deras examensfest på Kontiki där bl a jag spelade skivor och det var hemskt ljud och hemska cd-spelare (en helt trasig, så man fick spela ena från spotify hela kvällen) men en mycket rolig kväll.

Idag åkte jag in till repan för att repa ihop min låt A Disease som vi ska spela in i studion imorgon bitti och det var ett brutalt bra rep: Vi körde igenom låten fyra gånger och det lät skitbra varje gång så sedan sa vi tack och adjö. Tjugo minuters högeffektivt rep. Älskar när det händer. Så imorgon ska jag släppa fram min första blueslåt (självklart skitdeppig) med fullt band. Därtill är det en duett; jag sjunger med Jonas. Det blir spännande.


Inga kommentarer: