onsdag 21 mars 2012

the return of the öronvax

Idag har jag missat både baslektion och logicuppspel för att bedrövad, sur och lite skamsen gå till vårdcentralen och få hjälp att dra ut en sticka som satte sig djupt i min häl igår morse. Försökte efter bästa manöver gräva ut den med en nål igår kväll, men det gick inte alls. Och när jag vaknade haltade jag fortfarande men hade även som ett blåmärke under foten, och det går ju inte för sig när man ska ut i skogen och promenera och laga mat på spritkök imorgon.
Sjuksköterskan karvade och karvade och var lika glad som jag när stickjäveln väl kom ut. Hon gillade att gräva, sa hon. Härligt att kunna tillfredställa någon här i världen. Jag gnällde knappt alls = duktig. Bad henne kolla mitt öronvax och hon konstaterade fascinerat att "man inte ser trumhinnan för att det är så fullt".
Inte annat än att en blir lite stolt.

Nu har jag gjort tranbärsmüsli och ska bege mig ut i världen en smula. Kanske handla ett nagellack eller något annat kul. Har fått ett litet svar från Di, vilket var att jag antingen kommit in eller är reserv. Spännande spännande. Konstigt.

Inga kommentarer: