tisdag 27 mars 2012

Korvgrill och färgglad bowling

Det är inte lätt detta med att prioritera att skriva när det finns så fina människor kring en och vädret är så förtjusande tjusigt. I söndags mötte jag upp ca 15 pers och grillade korv på (i?) Vättlefjäll.
Alla! Minus ett par stycken.
Ronja och tjockkorven.
Här badade några. Definitivt inte jag.

Och igår så körde jag, Hanna, Cicely, Linda och Josefine en helrunda på Wieselgrensplatsen; Bowling, Nikolinas pizzeria och Whoopsie Daisy. På bowlingen blev vi tillfrågade om vi var på möhippa. Inte för att vara sådan, men en aning dålig fantasi hade det väl ändå varit att anordna en möhippa på en bowlinghall. På Wieselgrensplatsen. Särskilt utan disco till. Men det var KUL. Jag kom TVÅA.





Ja, men till exempel så. Jag ska skärpa mig ändå, men nu ska jag springa iväg och möta ANNA som varit ifrån mig en HEL VECKA. Om hon flyttar till Stockholm låser jag in henne på min toalett och skickar in salladsblad och små sushibitar genom dörrspringan när hon är hungrig. HON FÅR INTE.

Inga kommentarer: