torsdag 8 mars 2012

Immunförsvarshot och 8 Mars.

Hela veckan har jag varit sjuk, sådär lite lagom sjuk. Jag tittar aldrig på tv (tre gånger har jag gjort det sedan jag flyttade hit: en dokumentär om Devadasis i Indien, en dokumentär om Whitney Houston och så en delfinal av melodifestivalen) och har läst ut min deprimerande bok (Kerstin Thorvall - Oskuldens död. Rekommenderas för bra litteratur, men inte om du är en sådan, som jag är, som automatiskt identifierar dig med huvudkaraktären hur jobbig den än må vara) så jag försöker hitta på andra roliga saker att göra.
Har börjat på en nyversion av min gamla låt Januari (finns nog på min gamla myspace, här) och det är skitkul, den blir mer intensiv och elektronisk. Sedan har jag hittills gjort fyra liter müsli.

Och för ett par dagar sedan hittade jag detta recept på en blogg, en skitstark superhälsodryck med stora mängder ingefära och citroner att shotta varje morgon för ett fantastiskt immunförsvar, så det ägnade jag gårkvällen åt att tillverka. Tog en shot imorse, och det var mycket gott.
Såhär tjusigt blev det:


Alla mina vänner är på villovägar idag. Anna ska fota på Bangfesten (Kägelbanan) i Sthlm, Ck ska spela med sitt livekareokeband på Bangfesten i Sthlm (MISSA INTE DET. Helt fantastiskt!), Alice firar sin Snäcka som fyller år och resterande Göteborgsvärlden är på Bangfesten. I Stockholm. Men jag och Agnes ska till Nef på Ladyfests 8e Mars-fest och dansa våra lurviga. Kom dit! Kalas från 19-02. Här ligger eventet.

Inga kommentarer: