tisdag 6 mars 2012

Hur jag överlevde, och andra berättelser.

Jag har icke döden dött.
Även om jag själv kanske var nära att tro det några gånger, t ex när vi på Di-antagningsprovet (Stockholms dramatiska högskola. Dramatiskt, jajamän) fick ställa oss, en och en, och "dansa våra personligheter" inför juryn, en danslärare (!) och de andra sökanden. Under en hel lång lång minut skulle vi dansa, till klassisk musik, och det var den längsta minuten i mitt liv. De längsta två minutrarna, för två gånger skulle vi faktiskt utföra spektaklet. (Vågar påstå att min personlighet inte riktigt kom till sin fulla rätt i denna dans.)
Obs! Sökte ljuddesign, inte dans.
Var mycket slut efter denna dag.

Sedan var det dags för sökningen till individuella (på Musikhögskolan i Gbg) och det gick så fint att jag tillsammans med 19 till lyckades ta mig förbi 90 andra sökande och blev kallad till finalaudition.
Mitt fantastiska band hade jag med mig även till denna sökning och det gick också bra, men de tar alltså in MAX tre (3) personer till utbildningen så chansen är inte fantastiskt stor precis. Men ackväl större än då jag skickade in min ansökan, en får vara glad för det.

I April får vi svar. I övermorgon får jag svar från Di.

På lördagen bröt sjukdomen ut, så jag lyckades hålla ut precis! Med hjälp av brutala mängder ingefära och en lika brutal mängd envishet.
Men lyckades skjuta på den en dag ytterligare på eftermiddagen, eftersom att jag skulle till Borås, lyxhotella och glo på Anna Ternheim. Vi hamnade på samma hotell som henne, dock två våningar ifrån. (Men då vi åt hotellfrukost dagen efter var det en fin samhörighet där vid de skamblade äggen och kaffemaskinen.)
En spännande fåtölj från lobbyn

Vi spanade även in det vilda gaylivet i staden. Detta vilda gayliv bestod av en 40årsfest på RFSL-huset. Vi gav oss dit. Alkoholfritt, fyra gäster totalt. Två h tills de stängde. De ville att vi skulle betala 300 kr i inträde. Vi skrattade och gick därifrån.

Idag ska Anna firas med middag på Hagabion och lite alkohol. Fick för mig att dricka mjölk igår, och det skulle jag aldrig gjort. Haft brutal magknip i ett dygn nu, kan ana en viss intolerans?
Har försökt bota detta med kamomillte:


Måste även visa bild på mitt extrema hårsvall. Dock klippt luggen lite, i smyg. Har tydligen ingått någon slags pakt med Ck och Alice om att inte klippa oss. Bryter man detta måste man köpa ett flak starköl till oss alla. Men om Alice får tunna ut håret så borde jag få klippa luggen. Att behålla längden måste ändå vara det viktigaste.

Och härnedan Ck och Sprallan på ett litet fireri, dagtid, efter min sista ansökan, som Ck självklart trummade galant på.

Inga kommentarer: