lördag 18 februari 2012

DI vs HSM

Igår befann jag mig i en underbar konstellation; Freja, Alice och Ck var hemma hos mig och åt lyxmiddag. Jag hade lagat tzayspett i en marinad av bl a vitlök, lime, koriander och en massa riven ingefära, bulgur med krossade linfrön, avocadosallad med kallpressad pumpafröolja och så en kall fetaoströra till. Sedan drack vi massor av rödvin och rabarberlikör och firade att jag kommit till andra ansökningsprovet på DI/Stockholms dramatiska högskola (Ljuddesign) och att Alices skiva fått en fyra i Aftonbladet:


(Sprallan har för övrigt releasefest på Jazzhuset på torsdag, då borde ni alla komma som kan.)
Sedan drog vi till Gretas och dansade till schlager och ice ice baby, och hade det mycket trevligt.

Okej. Såhär ligger det till.
Den 28/2 kl tio i nio på morgonen, ska jag befinna mig på DI (Stockholm) för antagningsprov. (Vi ska ha med oss gympakläder och jag har ingen aning om varför.) Provet håller på till kl 17. Dagen efter, den 29/2, ska jag befinna mig för antagningsprov för individuella musikerprogrammet på Högskolan för scen och musik (Göteborg), kl nio på morgonen.
Hur ska detta gå? Och hur ska jag hinna repa? OCH VAD SKA JAG GÖRA PÅ ANSÖKNINGSPROVET?? Ändrar mig hela tiden.

Kan inte ni bara hålla en tumme för att jag inte kommer in på DI? Det är min drömutbildning, men jag har verkligen ångest (på riktigt) över att jag, ifall jag skulle komma in, måste lämna Göteborg och flytta till Stockholm. Jag måste vara i Göteborg. Jag måste vara med mina vänner, i min lägenhet, med mitt Mansion, med mitt Yrla, med Rip Model, med världens bästa stad och i detta lugn. Jag har inte ångrat en jäkla sekund att jag flyttade ifrån Sthlm och hit.
På DI tar de in 4 st. På HSM 0-3 (!!)
Håll tummarna för HSM. Trots att chansen bara är mellan 0% till 9% att jag kommer in.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker du ska kolla om du kommer in och gör du det är du ju bara bäst och då tackar du nej, lätt som en plätt