söndag 8 januari 2012

Hektiskt uppackande utan dess like.

Flyttkaos idag. Jag bjöd hem diverse vänner på middag för jag tänkte att nog skulle det räcka med att glo lite intensivt på lådorna så skulle de vara uppackade. Runt tolv-halv ett påbörjade jag uppackandet. Det tog aldrig slut. Låda efter låda och det tog inte lång stund förrän jag panikringde till Hannah för att det var papper, papper, papper överallt men fan det enda jag hade lyckats rota fram var en jäkla massa karaffer. (3.)
Dock kunde inte hon flyga från Stockholm för att hjälpa mig, så jag fortsatte i min speedade ensamhet tills Anna dök upp vid fyra och räddade mig. Jag tog tag i köket och hon i böckerna. Jag är hopplös med böcker; jag hade bara ställt dem i storleks- bokstavs- färg- tema-ordning eller något annat livsförödande. Hon slängde upp dem och vips såg livet ljusare ut. Och vi slängde dessa enorma mängder papper och bananlådor.
Och jag kunde tillslut stolt, matt och hungrig (hade varken ätit eller suttit överhuvudtaget på hela dagen) visa min lya. Gustav hade med en fantastisk rökt lax och creme fraiche, Siri hade en lika fantastisk bulgursallad med getost och avocado, och freja gjorde potatis i ugn; Emma och Anna hade med sig själva. Så fruktansvärt gott och fina vänner. Sedan drack vi vin och skådespelade ur Fucking Åmål-manuset.
Allt är inte uppackat men imorgon är det. Då ska jag bjuda Anna på en stor pizza och en stor öl. Sedan ska jag glömma allt vad fruktansvärd flyttstädning heter och innebär förrän i helgen.

En klassisk före-bild (köket, resten får ni se en annan dag):


Efter (detta är även efter att jag diskat upp efter sexmannamiddagen.)


Har så ont i fötterna nu att jag trippat på tå hela kvällen. Men nu ska en försöka sova; sov inget inatt. Dessutom börjar skolan imorgon. Och jag har ett par rena trosor. Och ingen tvättid. Jaja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy satan vilken stilig liten skivspelarmöbel.

Niki Yrla sa...

Tackar tacka! Den fungerar också. Hela 170 kr på Holmens secondhand.