tisdag 31 januari 2012

Döden i förkläde gör crepes


Idag har jag ägnat mig åt lite tröstshopping. Shoppingen bestod av ett billigt och lagom tjusigt duschdraperi och två nya tesorter på Teboden (earl grey grädd och grönt guava).
Sedan kände jag för att unna mig en middag av lyxigt slag. Så nu står jag här och ser ut som Döden i mitt Lilla huset på prärien-förkläde och steker pannkakor (där första pannkakan blev bra, och de resten hittills mycket bleka, vad gör jag för fel?) till mina crepes.
Detta är den fantastiskt goda, enkla och kalla röran jag gör till: (skriver ingen mängd, det får man göra efter smak. Fast jag förespråkar mycket av allt.)

Creme fraiche, lätt (blir för mastig annars)
hackade soltorkade tomater
hackade valnötter
smulad fetaost
sambal oelek
lite peppar
lite valnötsolja

Skitgott. Går att äta direkt ur skålen om det är en sådan kväll, också.
Ikväll ska jag och Ck se Control och älska Joy Division.

1 kommentar:

Anonym sa...

Angående pannkakornas blekhet: antingen är värmen för låg, eller så vänder du för fort. Antagligen det senare om en av dem blev bra.