tisdag 3 januari 2012

Beställa stickning

Såhär såg jag ut på nyårsafton, på jobbets toalett, innan det bar av till Anna. Jag har Östermalmskänslan så djupt inrotat i blodet att jag - trots Stureplanstemat - inte förstod att man skulle klä ut sig. Men jag blev snabbt tilldelad rollen som Prinsessan Madeleine så det gick ju utmärkt ändå.

Svårt det här med skillnaden mellan Stureplan och Trash ibland, detta är alltså Anna och Julia:
Här står jag och leker döden om ögonlocken medan Malin skelar:

Och Agnes var bedårande, i både outfit och stil:

----
Igår sket jag i allt vad packning heter, och besökte Siri och Freja. Vi drack öl och vin, sköt luftpistol (träffade mitt i prick nästan med en gång!), pratade om själavandring, högstadiet och annat redigt ända tills natten smög på.
Här testar Siri på känslan att öppna en öl med en tumstock, fast utan tumstock.

Stickade klart min matchande mössa, men den var enorm och jag såg ut som svampen i super mario. Och så kom jag på den briljanta idéen att ge bort den till Juliana och jäklar vad den passar henne. Nu ska vi matcha varje dag i skolan.

Denna halsduk fick min syster av mig i julklapp. Lika stor och mjuk som min, fast gammelrosa.

Vill sticka mer! Kan tyvärr bara sticka halsdukar och mössor såhär långt, men det kan jag mycket väl. Beställ gärna.

Inga kommentarer: