onsdag 7 december 2011

Kom på min SPELNING etc

På lördag har jag spelning. Befinner man sig i Göteborg tycker jag att man ska komma. Trevligt kan man kalla det, alternativt en upplevelse. Vi har gjort om de elektroniska låtarna, såsom t ex Above you, till instrumentbaserade. Det blir riktigt tungt. Lite grunge-igt, lite postrockigt, mycket Yrla.
Above you by Niki Yrla
Vagn 1 eller 3 till Stockholmsgatan, leta upp Fängelset (som inte är ett riktigt fängelse - dvs inga Cash-vibbar) och kom dit och se mig kl 21. Gratis inträde. Rfsl ungdoms femårskalas. Kom kom, gay eller ej. Attenda på facebook här.





Detta är Freja. Hon är keyboardist, både i Yrla och Mansion. Till varje rep kommer hon i en ny hatt. Vi kallar henne Hat Mastah Beat. Igår hade hon en rysk mössa. Förra repet hade hon denna ovan. Och ett mansionrep för några veckor sedan härmade hon Juliana:

Hon gillar folköl, whiskey, datorspel, arra körer, 80talsmusik och att pussa på Siri och Siris evigt pruttande hund Roy. T ex. Freja är en av de bästa. Hejhej Frej. Jag gillar dig.



Här är jag. Och min stora (forna) kärlek Bambi - det uppstoppade rådjuret. En sann historia ur en svunnen tid. Amen. Tack kära far, för minnesuppfriskningen.

Och som en avslutning som inte har med något alls att göra: såhär var molnen hos mig imorse. Som isberg. Eller brandrök. OBS min kökslampa har inget med molnen att göra.

Inga kommentarer: