lördag 8 oktober 2011

Galej, Galo, Publik



Det känns som att det här med fritid är ett flytande fenomen för mig för tillfället. Just nu gör jag detta på fritiden: Jobbar på mitt gamla jobb. Och mixar på min houselåt. Nästan färdig, men finslipet är kvar.
Ikväll blir det dock något exklusivt; jag ska till Publik med diverse underbara folk och äta mat och dricka öl. Det tycker jag är trevligt. Det här med klubbande kräver följande för att jag ska trivas:
Antingen
1. Dubstep
2. En fantastisk spelning
3. Något helt oväntat (T ex som förra veckan: på en dancehallklubb på Parken. Med min klass, och en klassis som uppträdde. Fantastiskt. Och på Mapei förra helgen med snubbar som var så jäkla bra på att scratcha. Kände mig som en fågelholk.)
)
4. Att jag djar

Klubbar med bara homogays och halvkass musik är inte tillräckligt underhållande för min del. Ska jag gå ut ska jag dansa. Dansa och helst förundras.


Parisfilmen var för övrigt riktigt bra och inte alls någon "romantisk komedi" utan spännande och trolsk och resa i tiden och annat trevligt. Iallafall var den riktigt bra med inställningen jag hade innan.
Och den fick mig och Anna att planera Parisresa i vår. Om allt annat i livet går åt pipsvängen flyttar jag till Paris. Reservplan. Reservplan två (eller ett) är att flytta till Provence med Anna. Odla vin och leva det goda livet.



Inga kommentarer: