lördag 16 juli 2011

Marsvin och sur svett

Produktiviteten! Nästa vecka blir en ny låt klar, hoppas jag. En ballad, kanske man kan kalla den. Eller jag vet inte hur man kallar saker. Men den är lugn. Inte för att min musik är så hetsig generellt då. Om man missat min senaste kan man hemskt gärna lyssna här:


Igår spelade jag på Zapphobar/KG. Det var roligt. Mycket nytt folk, oerhört blandade åldrar och så fick jag en liten fin fanclub.
Dessutom var min flatgranne där. Jag VISSTE att hon var flata! Hon är alltså min närmsta granne, vägg i vägg, och kvällen till ära var vi alltså på samma klubb utan att våga säga hej. Nästa gång jag träffar henne (t ex då jag hoppar till av skräck då a) vi båda öppnar dörrarna samtidigt så de krockar b) hon ska in i sin dörr och står direkt utanför min när jag öppnar c) hon står utanför min dörr när jag kommer hem och jag tror hon är någon som ska göra inbrott. Vårt mest utförliga dialog var när jag bad om ursäkt för att jag alltid flyger en meter upp i luften när jag ser henne och att jag inte är rädd för henne egentligen, och hon svarade att det var okej.) ska jag säga något trevligt.
Idag doftar jag ljuvligt av sur svett och ska handla mig en bag-in-box till kvällens bestyr som består av en Alice, en Anna, en bjuden middag och tillhörande alkoholintag. Det blir finklänning och läppstift, något annat går icke för sig.





En berusad och mycket trött Idas monolog, kl 03:30:
- Såg du hon med marsvinstatueringarna? Hon hade TRE stora marsvin tatuerade på ryggen. Med små vingar på. Hur länge vill man ha TRE stora marsvin på ryggen? Med vingar? Jag menar, visst, jag älskar också marsvin men kom nu går vi och lägger oss.

--
Morgonfrisyr efter en gårkväll av välarbetad backslick:


Inga kommentarer: