söndag 17 juli 2011

En svängom på Gretas.

Anna och jag var bjudna på middag hos Alice, och vi klädde upp oss som ett radarpar från 50talet. Alice lägenhet är helt galen; så vit att man blir bländad på ett fantastiskt vis. Jag älskar att bli bländad. Kvällen till ära köpte jag en bag-in-box med Gosa-vin som jag tvingade Alice att släpa hem. Hon skämdes.
Efter middagen gick vi ut och svirade på Gretas, av alla ställen, och jag och Anna dansade bugg till Grease. Sicken kväll. Alice blev tagen för bög många, många gånger, jag blev inspanad av ett medelålderspar, Ida fick dansa till sina bästa dragspelshouselåtar och Anna blev dissad av en möhippetjej.
Det kom fram en enorm man till mig och Alice på dansgolvet som lade sina labbar kring våra axlar och han luktade så förjävligt att jag ryggade undan diverse meter, kanske lade mig till med ett litet fjollskrik också, och då han upptäckte vår enorma osugenhet tog han tag i mig och Alice och drämde ihop oss som små trasdockor. Min näsa alltså. Blev inte mycket kvar.
Finns så många märkliga människor.

Om jag och Alice varit ett par:



Hjärtan små.
Danspartners utan dess like! Fritjoff och Gerda.

Inga kommentarer: