tisdag 26 april 2011

Catharina Linck, spykaskader och dans.

Denna artist hittade jag genom att han följer mina låtar på Soundcloud. Sicken ära. Denna fantastiska housedänga vill jag dansa och skratta och dricka öl till hela sommaren.
Dubourdieu - The Mexican

Igår träffade jag Freja och vi hade högläsning på ett gräs om forna lesbianer såsom Catharina Linck. Fruktansvärt fint och roligt. Detta berättade hon till exempel i rätten då hon blev anklagad för sodomi:
"She had made a penis of stuffed leather with two stuffed testicles made from pig’s bladder attached to it and had tied it to her pubes with a leather strap. . . . She said that while she was a soldier she had hired many a woman whom she excited with the leather object. At times she ran for miles after a beautiful woman and spent all her earnings on her.
Often when a woman touched her, even slightly, she became so full of passion that she did not know what to do."
Älska Catharina Linck! Vad som också är roligt är att ALLA forna lesbianer hette Catharina, eller liknande. Catharina Linck hette t ex Catharina Marghareta i fullständigt förnamn, och det gjorde hennes fru också.

Sedan gick vi och åt fantastiskt god indisk mat innan jag skulle möta Ida på stationen efter hennes femdagarsvistelse i fjärran städer.
När Ida gick in på Willys för att handla sig en utsökt matlådewok blev jag yr (obs! fysiskt) av att se henne gå och fick stå still ett tag. När vi kom upp till mig så kände jag mig dålig och illamående av alla lukter, och sedan bara illamående som fan och sedan var det klippt. Ägnade mycket lång tid med huvudet i toaletten och som grädde på moset fick jag mens samtidigt också.
Kände mig både ynklig och förjävlig. När jag sedan stormade in i köket igen; sur, ledsen, kritvit med svetten och ögonen rinnandes efter Högljudd Spysession pt II så sa Ida att jag var fin, höll om mig och pussade på mig. Det är kärlek det.
Idag är en ny tid, ett nytt liv och inga spykaskader i sikte. På fredag blir det Stockholm. Tänk va. Och på lördag ska vi äta frukost med denna lille gullskit och tillhörande fina, fina mor:

Inga kommentarer: