söndag 21 november 2010

Ungdomens bravader.

Denna helg har jag satt min ungdom på prov med lysande resultat. Resultatet = en redig överlevnad trots 35 h jobb och sammanlagda 6 h sömn på hela helgen. Detta planerar jag dock inte att göra till en otrivsam vana.

I fredags var det klubb Guld och jag hade gjort allt som stod i min makt för att inte lockas att gå dit.
  • klätt mig i tjocka kläder som inte på något sätt lockade till dans
  • inte köpt någon form av alkohol
  • inte duschat. alls.
  • lämnat min legitimation hemma
  • satt på mig odansvänliga, enorma kängor
  • rustat upp mig med en enorm självdisciplin och ett sinne för nej-sägning.

Jag blev bjuden på bubbel. Jag fick låna snyggingskjorta. Jag fick låna rött läppstift. Det ringdes interna samtal till vakter som lovade att släppa in mig utan leg. Jag började trivas i att lukta smuts, som en sig bör, tappade min självdisciplin totalt och blev skitglad.
Helt enkelt var jag redo för kalas, trots att jag dagen efter skulle jobba fjorton timmar och börja kl sju.
Min självdisciplin föll på många vänster. Tänkte åka hem senast ett t ex. Blev kl tio över två. Var hemma tre. Gick upp halv sex, ännu inte tinad i kroppen från nattens iskyla. Men det var det värt.

Efter en lång dag så skulle jag ta en öl med Mia. Vi hade inte träffats på alldeles för länge och jag hade det helt grymt trevligt och ville inte titta på klockan och då jag gjorde det var den nästan tolv.

Ytterst lite sömn har det alltså blivit. Och ytterst mycket jobb.
Idag har jag förätit mig på varma mintpäron med grädde på jobbet och vill mest gråta över detta faktum, och över hur sjukt trött jag är. Men nu är jag ledig en hel dag!
Ikväll ska jag bjuda Anna på den lyxmiddag hon är värd och imorgon ska jag börja träna med Linnea. Hon är förresten så snygg i håret efter att jag klippt henne så man (jag) nästan inte orkar.

2 kommentarer:

sus sa...

Haha det är ju som upplagt för fest. Omvänd psykologi.... :)

Niki Yrla sa...

jag menar det. ungefär som blåbärsätartävlingarna jag hade när jag var liten och aldrig åt. jobbigt att vara så lättlurad gällande sig själv. men kul var det.