fredag 26 november 2010

kärleksrykten, Berlin och tahinimacka.

<----Freja och jag i romantisk pose.
Jag skulle vilja börja med att dementera något som verkar vara ett rykte spritt för vinden. Detta rykte säger att jag och Freja skulle vara ihop/älskarinnor/olidligt attraherade av varandra/ha kärleksfulla parmiddagar (har jag varit på en endaste parmiddag i hela mitt liv?) med Helena och Sara. Gulliga rykten, och vi har själva konstaterat att vi nog skulle ha ett fantastiskt sexliv om vi vore minsta attraherade av varandra, vilket vi inte är, och sanningen att säga har vi aldrig ens pussat varandra.
Freja är en mycket god vän till mig, vi är bandmedlemmar med varandra och brukar bjuda varandra på lunch och det ofta hemma hos mig, och efter att Freja följt med mig ned till tvätten började ryktena florera bland mina grannar om "de två blonda tjejerna som bor ihop", och det kan en ju förstå, men hur detta kan ha accelererat ända upp till Uppsala/Stockholm och i Göteborg vet jag icke.
--
Igår spelade jag och Ck på Berlin och det var helt fantastiskt! Vi hade ett helt stekarharem som beundrade varje liten ratt vi skruvade på. Och ett grymt dansgolv. En av snubbarna som har Kino ville boka mig, roligt!
Följande bilder har fina Mathilda Eberhard på bilden under här under tagit (utom just den bilden då):


Linn, jag, Anna.

Tusen kg halvfulla öl och en halvfull snubbe på första parkett, som han själv uttryckte det..

Foto: Anna Classon


Mathilda och Ck hjälpte mig att släpa hem min dj-utrustning och vi vaknade alla lyckliga över solen, och gav oss ut på Willysäventyr.

Underbara Ck och Mathilda.

(laxbyxor)
Ghettokidz.
Har stickat min egen mössa. Den är lagom ful.




(Denna tröja har jag fått av en mycket snäll tant på jobbet.)
Sitter och producerar min favoritmacka med stor koncentration.
Recept:
1 knäckemacka Sport PLUS.
ekologisk, saltad tahini, från Gröna Boden
36 % ädelost.

Grabba tag i mackan. bre ett halvcentimeter tjockt lager med världens godaste tahini. Smula över tjocka smulor ädelost. Ät under andakt.


--
Jag är så trött att jag spyr. Godnatt. Imorgon är det spritfestdags.

Inga kommentarer: