onsdag 27 oktober 2010

Tre frågor, aggressiv tjej och Elin

Det finns många bra saker med att träna. Man blir varm, man får endorfiner i kroppen, ibland finns det snygga tjejer där och i bästa fall blir man därtill stark och stilig.
Sedan finns det dåliga saker också. T ex blir jag aggressiv av att träna, får sjukt kort stubin och vill slåss = den där skitlåten jag gjort som var så bra imorse som jag tänkte lägga upp idag blir det inget med och den där jävla lampan jag köpte idag kommer aldrig komma upp i mitt tak. Därtill kan väl mina grannar hålla käften.

Jag orkar inte; packa, diska, städa, duscha, sova, jobba imorgon.
Jag orkar: Äta sega ostbågar.

Dagens fråga: Jag ska spara ut min naturliga hårfärg. Är det dumt? Smart? Lamt? Häftigt?
Förväntar att detta ska ta ca två månader. Detta är fördelen med kort hår. Inte den enda, det finns många. Jag är mjuk i nacken också.

Dagens fråga två: (Efter mycket tittande på gymmet) Vad är värst; dubbelhakor på hakan eller fyrdubbelhakor i nacken? Kan KVINNOR ha det? Har bara sett det på tjocka män med rakade huvuden. Och om de har det, varför rakar de då huvudena? Finner de det attraktivt? Degigt, unikt och gulligt?

Dagens fråga tre: Har en tant på jobbet, som inte är så väldigt tant utan ganska ung och vi är ganska mycket kompisar. Jag är väldigt öppen med henne och hon med mig. Vi pratar oerhört mycket politik, t ex, och jag är helt öppen med mina åsikter. Hon sa till mig igår att hon så gärna vill se mig förälskad och vill veta allt om mina forna "pojkvänner", och jag har inte kommit ut för henne, av ren princip eftersom jag aldrig kommit ut för någon tant. (utom för en dement en gång som var kär i mig.) Så jag undrar ifall jag ska komma ut för henne? Hon har ingenting emot homosexuella alls, så det borde inte vara en big deal men jag har aldrig gjort det förut.
Men alla andra på jobbet pratar om sina sambos och kärlekar vitt och brett så varför ska man inte. Känns rätt löjligt att inte säga något, när jag säger allt annat.

(Borde hålla tyst och sova)


Anländer till Stockholm 18:45 och ska då träffa denna fina vän:
Det är lite läskigt hur mycket mitt liv nu skiljer sig från för ett år sedan. Knappt en enda sak är samma.




2 kommentarer:

Reb aka flatapan @ bdb sa...

på fråga tre blir mitt svar att ibland är principer allt bra fåniga. men bara ibland! och i det här fallet verkar just den där principen ganska... fånig, ja.

s sa...

3, det behöver ju inte vara en big deal...? Kan du inte bara byta pronomen eller säga flickvän som om det inte var något alls?

1, Naturliga hårfärgen är...? beroende på det svaret så blir det ja eller nej...eller va fan, varför inte liksom, kör på bara!

2, angående dubbelhakor i nacken fick jag för några månader sedan syn på ett foto av mig i en väldigt konstig position där jag fick nästan en dubbelhaka i nacken, ångesten som följde av den uppenbarelsen visar tydlig att dubbelhakor i nacken ej är att föredra.