söndag 24 oktober 2010

Naima train och Gretas.

Jag har haft så himla kul i helgen. På fredagen åt vi bandmiddag på Hagabion, repade och sedan drog vi (minus Freja) till Gretas. Jag har nog aldrig haft kul på Gretas förut i mitt liv, men nu hade jag. Tror det hade lite att göra med att Alice sa att på Gretas får man göra vad man vill, och man behöver inte skämmas för något. Helt hämningslösa var vi, och aldrig har jag haft så roligt när jag dansat till schlager på ett halvtomt dansgolv. Rekommenderas starkt! Särskilt i sällskap av oss.
Varför blir jag alltid tagen för bög på Gretas? De få gånger jag varit där har de hänt alla gånger. Nu var det en snubbe som la handen på min axel och började dansa med mig, och så sa han "eh alltså.. jag är inte bög, bara så du vet, jag är bara trevlig mot dig och vill dansa lite." Smygbög deluxe.
Sedan gick jag och Ck till Publik, drack rödvin och talade om livet och kärleken. Precis som det ska vara.

--

Igår var jag lite bakfull, hade grav träningsvärk, var äckelförkyld, jobbade, var trött och blöt efter ett sanslöst dåligt skoval. När jag slutade jobbet vid nio sprang jag i ösregn från Brunnsgatan till Järntorget och tog mig till Sinnet på Ain´t I a woman-grejen. Hela jag var en blöt fläck som inte var sugen på mycket i livet, förutom ett väldigt varmt bad och torra kläder.

Sedan kom Naima Train och jag har aldrig sett henne förut. Jag blev helt fast. Helt. Det är det bästa och mest geniala jag sett på tusen år. Ni MÅSTE se filmerna här under om ni inte sett henne live, hon är helt jävla fantastisk. Och jag tror hon är sjutton år, ryktena går om det. Inte klokt. Alldeles för klokt. Älskar det. Titta nu.






*dör*

--

På torsdag kommer jag till Stockholm. Äntligen äntligen äntligen. Jag saknar er så jag går av. Vad ska vi hitta på? Vad händer i helgen? När ska vi till Copa och Hk?
Och min syster och systerson ska jag träffa också. Saknar er. Så himla mycket.

Nej nu tusan ska jag äta frukost. Ikväll ska jag och Anna dricka glögg och laga fisk med täcke. Brödtäcke? Något täcke.

8 kommentarer:

Reb aka flatapan @ bdb sa...

men wow, vilken grym musiker!

Niki Yrla sa...

jag menar det. helt otroligt.

Petra sa...

Oj, jag var på hagabion och sen publik i fredags, såg dig dock inte!

Såg förresten Naima train på doc lounge för några månader sen, skitbra absolut, men kanske lite samma sak hela tiden...(?)

När spelar ni igen förresten?

Wallenskan sa...

ÅÅÅÅÅHHH SNART KOMMER DU TILL STOCKHOLM!!!! Jag ska pilla dig i håret i tusen timmar och bjuda dig på riktig Copa frukost.

Niki Yrla sa...

Petra:
Vi kom till Hagabion vid kvart i fem (Innan öppning, t o m! stod i trappan och frös i ett liv. Det är så man får bra platser, minsann.) och till Publik kom vi vid ett. Otroligt mycket folk. När gick du?
Kanske det, fast det är nog bara som man tänker med uppbyggnaden för låtarna och melodierna är riktigt olika tycker jag. Men har man bara röst och gitarr så blir självklart uppbyggnaden lite lika.

Vi ska spela i November, är planen! Mitt andra hem och café Berlin. Har dock inga datum..

---
Hannah:
SKA DU! Åh, det var det finaste jag hört. Finaste du. När, lördag? Ska lördag bli vår superdag?

Anonym sa...

Det var ju underhållande, men om du vill se folk hålla på med ännu bättre looping, kolla in dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=HYEU91d8ngc
http://www.youtube.com/watch?v=GJkQvyoWJBk

Niki Yrla sa...

Lepoop:
Alltså, Teresa Andersson är verkligen helt jävla fantastisk. M-m-m. Har hört henne förut, men wow. Den här låten!

Petra sa...

Haha åh, vi gick till hagabion vid sju kanske, fick stå och vänta på bord i ett halvt liv, sen flög jag tvärs över lokalen när några reste på sig, det gäller att vara med liksom! Gick nog från publik vid tolv-snåret!

Ja jo, du har nog rätt. Kanske att jag tyckte att hon kunde ha både och, det sticker ju ut en del att jobba som hon gör och efter ett tag förstår en ju konceptet liksom, om hon då bryter av med att köra "bara" gitarr och sång skulle det vara fint tror jag!

Då håller jag alla ögon öppna efter datum då!