tisdag 12 oktober 2010

Första inspelningen med superbandet

(Tycker att folk är lite sega och tråkiga på den här dejtinggrejen. Jag menar, här står vi och BER om det. "Kom igen, det blir kul!", som Freja brukar vråla.
Well. )

Idag hade vi första repet med superbandet. Det gick helt klart ännu bättre än väntat. Efter samtal om rymden, svarta hål, självmord på film och lite biljardspel gick vi in i repan.
Superbandet består av:
Caroline Kabat (från 6bpm, Alices trummis, min trummis och klubbkompanjon och världens bästa)
Alice Botéus (Alice B och var trummis i Dyke Alert när hon var femton)
Freja Holmberg (grundare av indiekören, fd gitarrist i AnnCillas)
och så jag. (Yrla)

Det roliga med detta band var att vi redan från början hade klart för oss att vi inte skulle spela våra vanliga huvudinstrument. Så, Freja spelar synth, jag spelar bas (och körar), Ck spelar gitarr (och leadsång på den låt vi har hittills) och Alice spelar trummor.
Då vi stövlat in i repan så bar det av. Några öl och fyra timmar senare hade vi en låt som vi är löjligt nöjda med. (Jag hoppade så högt av glädje att jag slog huvudet i taket.)

Texten är under construction, men vi spelade in dagens resultat med min mobil och det kan ni ladda ned HÄR och lyssna en smula.
(Kom ihåg vart ni hörde det först.)
(Hejdå jantelag: Vi är sanslöst tajta! Vi spelade in denna låt fem gånger och fick exakt 3,47 min på ALLA tagningar.)

OCH KOM GÄRNA MED NAMNFÖRSLAG TILL VÅRT BAND.
Jag och Freja har kommit på en massa fint; som t ex Tuna, men Alice och Ck bara gnäller och grymtar och kommer inte på något bättre själva.
-----
Dessa bilder tog Mathilda igår när vi satt trötta och sega på världens bästa Caféva.





Inga kommentarer: