fredag 2 juli 2010

Stelopererad light och lite bilder.

Jag har gått upp halv åtta fyra lediga dagar i rad. Första dagen för att packa och flytta, andra dagen för att flyttstäda, tredje dagen för att måla och nu idag i sympati med Ck som skulle till arbetsförmedlingen.
Nåväl. Flyttstädningen var bitvis väldigt rolig pga av excellent sällskap, bitvis väldigt jobbig eftersom att det aldrig blev rent. Vi alla fascinerades av att vi faktiskt bott där utan att bli sjuka. Tillslut lämnade vi dock ett relativt rent Brunnsbo för alltid, smått skitsura men mest vemodiga.

Igår mötte jag Ck för att köpa färg och måla. Hade ganska ont i höften, men det var okej. Men då vi kom hem och jag strechade lite så accelererade det hela och jag kunde knappt röra mig, än mindre gå. Har mycket svårt att hantera detta med fysisk smärta, och därtill var jag grymt peppad på att måla om, så jag la mig och tjöt en stund tills jag inte orkade det längre. Bestämde mig för att vara dum i huvudet och målade ändå. Tre målgånger, mången timma, tusen nödlösningar pga min plötsliga krymplighet, bra musik och antalet målargubbarlekar senare var vi klara! Firades med varsin shot och folköl, och en voltaren för min del.
Nu mår jag lite bättre, får bara gå lite långsamt och stelt. (kul tjej.)

Här är lite bilder på min nya underbara lya! Kökssoffan är på plats, gardinerna är upphängda.. Och eftersom att detta är fotat med photobooth så är allt självfallet snett, vint och extremt spegelvänt. Enjoy! Nu ska krymplingen hasa till jobbet.





1 kommentar:

Zanzi sa...

INTE VOLTAREN OCH ALKOHOL! Voltaren är starka värktabletter och får inte kombineras med alkohol, den går direkt på levern då. Gör inte så tjockis. Knapra ipren eller ibumetin istället om du skall dricka.
Puss