måndag 14 juni 2010

Kattvakt åt en liten röd

Hela helgen har jag kattvaktat världens finaste skitkatt som heter Herman och är Andrea Hjalmarssons katt till vardags. Hon lystrar mest till ingenting alls och har ägnat sig åt följande aktiviteter i mitt hem: 
* bitit mig i tårna 
* grävt i mina flyttlådor/min garderob
* velat bada (se filmer)
* kikat ut på balkongen
* blivit bortskämd med lyx-patéer
* sovit middag med mig

Nu är hon borta igen, och det är tomt. Försöker ägna mig åt lite musikaliska aktiviteter, men jag är inspirationslös. 

Idag skulle jag simma, men fick mensvärken från helvetet och har därför badat som en vilde. Somnade förövrigt i badkaret, medan jag läste. Börjar inse att jag har narkolepsi i kombination med värme. Bada badkar, sol, osv... Jag slocknar innan jag vet ordet av. (Hoppas det inte börjar brinna.)

Imorgon ska jag yoga på friskis kl sju på morgonen. Vem tror jag att jag är egentligen? 


3 kommentarer:

Zanzi sa...

Mina katter brukar tro att de kan tömma badkaret om de dricker upp allt vatten. Så de sitter där på kanten och lapar badkarsvatten. Ibland får jag schasa bort dem om det är massa tvål och shampo i vattnet. Det är nog inte så bra att dricka tror jag.. Men de blir ju rena iof...

My sa...

Menåherregudjagdörvadsöt....

KnuzZ sa...

Hah vilken sötnos! Jambo är rätt nyfiken när man badar..men det stannar vid det..nyfikenhet;)