onsdag 26 maj 2010

sport, ränder och smileys.

Detta är också en anledning till att det varit en smula synd om mig. Min 98åriga tant sa:
- Men KÄRA Nippon (hon tror ofta att jag heter Nippon), jag BEGRIPER inte hur en vuxen människa kan sola på detta viset ( Böjer ned huvudet så långt det går och sätter fram armarna a la zombie.) 
(Så trodde hon alltså att jag suttit och solat för att få denna bränna.)  (Obs! MYCKET rödare än vad fotot återspeglar.)

Hon och jag var för övrigt på sjukan tillsammans idag. Innan vi åkte gick jag för att byta om och hon satte på sig kläder. Då vi möttes matchade vi varandra såhär bra:



Efter dagens (och livets första) joggingtur på trettio minuter kände jag att det var dags att unna sig lite föda från Ica Brunnsbo.
Kassörskan: Du, den där bananen var rätt skabbig så den får du gratis. 
Jag: Nämen! Det var det finaste!
Kassörskan: Ja, det var en liten specialare.
Jag: En helt vanlig fre....
Hon: Tis...
Jag: Tors.. 
Hon: Ons...
Båda: ONSDAG!

--
Har skrivit alldeles för lite om mina tanter och gubbar så här får ni lite mer från en annan pärla från mitt jobb. Jag älskar henne så mycket för denna underbart retro smiley att jag bara vill ta hem henne. GULLET. 

6 kommentarer:

jos sa...

hahaha vad fint, det där med
kassörskan och bananen. made me smile. :}

Mamma sa...

Underbart att livet är bättre idag, som mamma lever man med sin dotter väldigt intensivt. Blir ledsen när hon är ledsen eller också försöker man desperat hitta en ljusning åt henne. Och sen blir allt sol när det känns bättre.
Gullet, jag tror du blir glad när du kommer till lägenheten i Stockholm!! Pussar och kramar! Ma

Mamma sa...

Nippon förresten – jag tyckte du sa i telefonen att hon kallade dig Nitton (19!)

Niki Yrla sa...

Fin du är mami! Har visserligen varit med om, med minst 15 tanter och gubbar, då jag presenterat mig "ÄR DU NITTI???", medan drygt hälften bara trott att jag heter Nitti.
Men just min fina dam kallar mig NIPPON (alltid med hög, stark stämma). I början var det KITTY. Men ganska ofta siktar hon rätt också.

Tove Daa sa...

står det: När får jag hörapparaterna - trasslar bara in mig i denna :( gnällig mamma


?

Niki Yrla sa...

precis så!