tisdag 25 maj 2010

En dålig-lista.

Jävla skitdag. När saker inte kunde vara jävligare så möglade min paj jag hade till middag. Som jag köpt samma dag. 

Detta är dåligt (t ex):
* Ringde och skulle komplettera min anmälan till sexistsnubben med nummer och samtalsinspelning och allt och fick höra att min anmälan "lagts ned", utan att handläggaren ens kontaktat mig eller att jag ens fått en kopia på min anmälan. Fick göra en sidoanmälan, men de hade ett mycket vagt intresse. Och detta offrade jag min frukost för.
(Kuriosa: Vidersnubben trackade mig igår men glömde slå hemligt nummer.)

* Skickade ett födelsedags-sms vilket var dumt eftersm det gjorde mig ledsen, och svaret var jobbigt. (förmodligen pga allmän känslomässig labilitet)

* Massa missförstånd på jobbet som jag orsakat.

* Blev utskälld efter noter av en (förvisso alkoholiserad, men det visste inte jag) anhörig som vrålade att jag var helt jävla inkompetent, i fem minuter nonstop.

* Min lägenhet ser ut som en katastrof. Och luktar skit. Hit får ingen komma. Helst inte jag heller.

* Jag har slut på knäckebröd. 

* Igår skulle jag göra verserna på min underbara låt som jag hållit på med i flera veckor, varpå jag ser att alla mina ljudfiler har försvunnit. Går ej att rädda. Bölade. 

* Jag har brutal huvudvärk efter att ha tillbringat 40 min hos en dam som kedjeröker deluxe. 

* Har brutal magknip efter varje måltid jag äter, och det har pågått i flera månader.

* Känner mig ofokuserad och kass på jobbet fastän jag verkligen gör mitt bästa.

Jag har massor av fint framför mig, men allt ligger framför mig och kan det inte bara vara nu? Det är som en svart, äcklig klump som är i vägen för allt.
Stockholm i helgen och jag hoppas jag kan stanna till måndag. 
Saknar saknar saknar. (Elin och Hannah hur mycket som helst.) 

2 kommentarer:

Tove Daa sa...

magknipet känner jag igen från när jag hade halsbränna. kan bli magsår, men det är lätt att undvika. köp magsyremedicin på apoteket, funkar skitbra. var som balsam för mig när jag hade det.

kommer om man är stressad oftast... :/

Niki Yrla sa...

jo det började innan mitt flytt till gbg och har hållit i sig.. tack äpplet. ska testa.