onsdag 5 maj 2010

Ångestpsykadelca deluxxx


Planen var att jag skulle laga lyxmat i lugnan ro, bränna skivor till lesbiskfestivalförfesten på fredag (på Underjorden. Spelar mellan halv tolv och ett, kom kom kom!) och öva lite mixar, men icke. Jag har suttit i sex timmar framför datorn och arbetat på min nya låt. 
  Den skulle bli en fin sommarlåt, men det blir sällan så då jag håller i spakarna. Hur jag kan få refrängen "Exhale, inhale, exhale the summer tunes" att bli till ren ångestpsykadelica (tror jag hittat ett klockrent namn på min generella genre...) är ganska duktigt jobbat. Trevligt att vara ensam hemma och kunna skrika i lugnan ro. 
  Låten blir snygg, och stundvis helt galen. Nu måste jag bara skriva verstext. Och laga mat, klockan är ju för tusan nästan elva. 

Inga kommentarer: