lördag 24 april 2010

Polisanmälan av vidrig man.

Idag har jag gjort en polisanmälan om sexuellt ofredande. 
Historien är följande:
I onsdags, samma kväll som Linn och Malin skulle tonfiska hemma hos mig, ringde det på min telefon. Det var en man som presenterade sig som Stefan Någonting och som ringde från RFSU och höll på med en marknadsundersökning. Han ringde från dolt nummer, men lät oerhört seriös och inga konstigheter så jag sa att en undersökning på fem minuter skulle jag nog hinna med. 

  Han började med att ställa lite generella frågor om vad jag ansåg om sexualupplysningen i skolan, och i landet. Därefter sa han att han skulle ställa lite mer personliga frågor och betonade att jag inte behövde svara på frågorna ifall de kändes för privata. Han frågade om när jag haft min sexdebut, min sexuella identitet, hur ofta jag tänker på sex, generellt om onani, osv. Jag tyckte det var roligt att svara på en anonym enkät och tog nästan i från tårna, han lät skitgenerad och jag tyckte nästan synd om honom. Jag avslutade samtalet då mitt besök kom, och sa att han kunde återkomma nästa dag för att avsluta undersökningen. Vi avslutade samtalet och jag berättade skrattandes för Linn och Malin om vilken galen undersökning jag varit med om.
  
Ett par timmar senare ringde han igen och lät lite märklig på rösten och frågade om det var okej att han återkom kl fem dagen därpå. Jag sa okej, men avslutade fort för det började kännas som att det var något lurt. Blev plötsligt förvånad över mig själv att jag inte ens misstänkt att det var någon som lurades, men han lät verkligen oerhört seriös och professionell. 
  Ytterligare ett par timmar senare ringde det från dolt nummer igen ett par, tre gånger och jag svarade inte. Tillslut svarade Linn och då hade han sagt "Hej Niki" i telefonen, jag tog luren och la på.

Dagen efter svarade jag inte på några samtal från dolt nummer. Lite jobbigt eftersom att Hannah, mitt jobb och min mor har dolt nummer, men jag hade obehagskänslor. Igår svarade jag en (av många) gånger och då var det han igen, Stefan, som frågade efter mig. Jag la på luren.

Imorse, vid åttatiden på morgonen, ringde det från dolt nummer ca fem-sex gånger. Sjunde gången svarade jag, för jag tänkte att det möjligen var Hannah och det kanske hänt något, men personen i luren la bara på i mitt öra. Därefter ringde det igen och då är det en man som viskstönar "Hej Niki, jag ska knulla dig i stjärten, jag ska knulla dig i rövhålet". 
 Jag blev chockad och la på. Jävligt obehagligt, kunde inte somna om på två timmar. När jag sedan kom hem så ringde jag och polisanmälde det. Tjejen jag pratade med var mycket bra och stöttande och tog det väldigt seriöst. Pratade med Tove innan som googlade RFSL och fick upp denna artikel från 2001, sjukt skrämmande för det är verkligen identiskt med vad som hände mig, förutom att han hotade mig också. 
  När jag berättade för Jullan sa hon att han ringt henne också, men att hon låtit bli att svara på frågorna eftersom hon inte haft tid. Han hade då låtit obehaglig och sagt att vadå det tar bara fem minuter, det hinner du ju!
  
VAR FÖRSIKTIGA.
Och händer det er; anmäl. Även om det förmodligen inte händer ett skit, så kommer det med i statistiken och det är viktigt att sådant här kommer ut. Han ska fan inte komma undan. Mitt rövhål kommer han inte i närheten av, men jag sprättar gärna upp hans. 

1 kommentar:

sandra sa...

Hej. Helt sjukt när sånt här händer, vissa är helt sjuka :/ Jag har en fråga som jag vore tacksam för svar om. Jag har lagt ut annons om att jag söker hästjobb och fick ett svar idag, han sa att han hette Göran och ringde från dolt nummer. Fick sedan hans mobilnummer och det fanns inte på eniro/hitta så googlade och hittade ett inlägg där du kommenterat att personen du pratar om i inlägget har ringt från detta nummer. Stämmer de att de va detta nummer, 070-4295846? Tyckte de bara va sjukt konstigt att numret var desamma när det handlade om en hästjobb :S Kanske är någon annan men verkade konstigt. Men han du pratade om lät han gammal eller ung? Förlåt du kanske inte ens vill ha denna kommentar ta då bara bort den men kände att ja va tvungen att fråga iaf!
Mvh Sandra