onsdag 21 april 2010

en tonfisk och en folköl.

Idag har jag jobbat och lekt familj med Elona och Mattias, samt erbjudit lägenhetsbesiktaren en kopp te. Han avböjde. 

Därefter började kvällen på allvar. Handlade mat och klädde upp mig i långklänning och släppte in Linn och Malin som hysteriskt hamrade på ringklockan, otåliga som små barn att få hugga in på gnocchin och ädelosten och curryn och - i mitt och Malins fall - den ljuvliga såsdränkta tonfisken.
  Senare drack vi folköl, höjde Mjukbyxan till skyarna, såg Efterlyst och skrämde upp varandra. Nästa vecka är det deras tur att bjuda på tonfiskmiddag. Dessa underbara, nya traditioner. 

Inte fått besked om lägenheten än, men Mattias har berättat att den har sovalkov vilket bara triggat mitt huvud ännu mer. SOVALKOV. Jag har längtat efter detta i mitt hela liv. Ge mig!

Imorgon blir det Stockholm för hela slanten och mer därtill.

Och sist men mest:
Jag har världens finaste vänner. Gamla och nya bekantskaper; jag tycker om er och uppskattar er så oerhört mycket. 
PUSS. 

1 kommentar:

N sa...

Åh, jag längtar också efter sovalkov. Lyx!