torsdag 25 februari 2010

Jag är rörigast. Otroligt att jag lyckas skriva alls.

Sista dagen på jobbet. Sista packdagen. Jag är helt helt körd och metvetslös, jag vet knappt vad jag heter och allra minst vet jag vad något annat heter. Pratade med min mor om min nya lampa:
jag: Staven är i mässing. Vill jag säga. Vad heter det?
mor: Jag vet inte vad du menar. 
jag: Jamen foten på den. Och hatten är i spets. 

Guidat mina stackars gamla helt vilt idag, skulle be en ställa sig vid handfatet men bad henne ställa sig badrumsskåpet. Inte lätt att vara mig till lags med mina brutala krav.

När jag kom hem skulle jag först ändra mitt elabonnemang så att det kom till mor min, och det visade sig att det var hon som skulle ringa och göra det. 
jag: Det tog tusen år att komma fram till kundservice, och jag fattade ingenting, så nu ska jag berätta precis hur du ska trycka så att det inte tar lika lång tid för dig.
mor: Okej.
jag: Först trycker du på knappen för adressändring... 
mor: .....Och sedan?
jag: Och sedan minns jag inte mer.

Därefter skulle jag göra min egen adressändring och när det inte funkade på en gång så bröt jag ihop och gnällde som ett barn och var helt okontaktbar. Hannah kom hit och jag svamlade om flyttmat (hämtmat) och hon trodde väl att jag var hög som ett hus, tvingade mig att laga lite mat och sedan var jag snäppet mer fungerande. Nu är jag HELT färdigpackad. High five på mig och mina underbara: Sofie, Elin och Tove. Och nu i slutet Katarina och Hannah. Ni fem är ju himmelriket deluxe. Nu är det bara städ med Jullan kvar. 
--
Hade min avslutningskväll i Midsommarkransen på kareokebaren The Swan förra helgen. Katarinas kommentar var det absolut bästa någonsin, då en kille sjöng brutalfalskt till Curly Sue (ni vet den där vidriga head over heeeeeels med Takida).
Katarina: (diggar djupt) Fan, det här är ju mäktigt!
--
Kanske är detta sista natten jag hör mina grannar ha sex. 

3 kommentarer:

Goeb sa...

Trist att inte få träffa dig innan du drar. Jag har skrivit till dig otaliga gånger på facebook. Så jag känner mig lite besviken faktiskt. Jag är fortfarande ledig och kan fortfarande ses. Dock är jag lagom sängliggandes med skadad arm oc förkylning. Så du kan ju ringa om du vill.

Niki Yrla sa...

jo jag vet men jag bad dig skicka ditt nummer till mig, då jag jämt slarvar bort mina nummer, och det gjorde du inte. fick det för någon vecka sedan och jag har enbart jobbatpackatjobbatpackat, inte haft någonsomhelst tid. idag ska jag städa, imorgon likaså och på söndag drar jag. men du är välkommen över på en kopp te! eller två.

Goeb sa...

En vecka sedan? Jag skickade det för ett bra tag sedan. så då är det din telefon som strulat igen. eller så har du glömt att fråga mig. som sagt jag är sängligandes och kommer ingen vart.