fredag 1 januari 2010

Årets sista och första!

Jag avslutade mitt år på ett oerhört fint sätt. Jag var hemma hos Tove tillsammans med Katarina och Sannah, åt middag och tjusiga, dyra ostar och lyssnade på 00-talets bästa med surroundljud. Sedan slöt Malin, Filippa och Louise upp och vi skålade, dansade, gav nyårslöften (ett gemensamt: att ligga mer.) och skrattade. Det var helt perfekt. 
Kram mina fina vänner. Jag älskar er. 

Sätter ned foten för förra året med ett årets:

Årets band/artist: Fukkk Offf. 

Årets film: The Reader. Tveklöst. Underbar film jag kan se tusen gånger, och jag är så kär i Kate att jag avlider. 

Årets dryck: Mängder av te, flädersaft och rosévin.  

Årets mat: Gnocchi i curryädelostsås med tonfisk och röd paprika. Går skitsnabbt att göra, är brutalt gott och ungefär det enda jag ätit sedan jag blev ungkarl. (Vilket var nio månader sedan, stackars min mage!)

Årets spelning: Yeah yeah yeahs. Hade varit oerhört konstigt om jag sagt något annat.   

Årets resa: Paris. Både i Januari och Maj, fast den i Maj slår nog allt. Jag var hysteriskt lycklig hela tiden och det var bara fantastiskt rätt igenom. I februari bär det av igen...

Årets låt: Rufus Wainwright - Tiergarten (Supermayer remix), Little Dragon - Twice och Ellie Goulding - Starry eyed (Jakwob remix)

Årets mest onödiga köp: Har inte köpt så mycket onödigt alls. Hyllorna jag köpte på ikea har jag förvisso inte satt upp än, men det får jag göra när jag flyttar!

Årets bästa köp: Så jäkla mycket bra har jag köpt! Grym DJ-utrustning, persienner, resor, massor av byxdressar...  

Årets pryl: Termosmuggen, byxdressen, www.hypem.com (ingen pryl, men ackväl praktiskt och gratis!) 

Årets sjukdom: Kanske alla dessa mystiska (2) spynätter som jag haft i div kollektiv i Göteborg. Mycket irriterande.  

Årets sorg: Mitt break-up med Carolin och allt som har med henne att göra. Brutal sorg och mycket svårare än jag kunnat föreställa mig.  

Årets fylla: Jag är inte den som värdesätter fyllor mer än kvällar, men visst, någon gång på Slick blev det väl lite svart.. Kan säga Årets fest istället: Den FANTASTISKA rehab-festen sista dagen på Pride. Kan varit den bästa fest jag någonsin varit på. Helt SJUKT som en viss fröken K kunde uttryckt det. 

Årets allmäna sysselsättning: Vara skitglad, vara skitledsen, electro, dricka öl, Högkvarteret, resa, drömma.  

Årets tabbe: LATHET. Har haft EN spelning i år. Nästa år, då jävlar. 

Årets bok: Pervers?! av Anna Bäsén (som jag för övrigt är kompis med på Facebook av någon anledning)

Årets personer: Malin, Tove, Elin, Sannah, Jullan, Katarina. 

Årets mest överskattade: Lady Gaga. Jag fattar seriöst ingenting. Lika stor som Madonna? Va? Pokerface kan vara den sämsta låt jag hört i hela mitt liv. Jobbig produktion därtill. 

Årets ord/uttryck: Regarde! Il y a un pharaon doré! 

Årets sista: Mys med mina kära.  

Nya årets första: Jaja, direkt ur min (fysiska, med pärmar och papper) dagbok denna morgon:
"Jag känner att jag verkligen måste kämpa vidare och sluta deppa ihop. Jag har vänner som älskar mig för den jag är, vilket är väldigt fantastiskt. Jag har vänner som jag älskar. Jag har en ny hemstad att upptäcka. Jag har en framtid att ta vara på. Jag har musik att skriva och framföra. Nu ni."

Inga kommentarer: