måndag 21 december 2009

Fina jobbet.

Jag har det fantastiskt fint på jobbet. Allt kan hända. 

Jag:
Kommer du ihåg förra veckan då du trodde att jag hette Kiwi?
Farbror: Haha, kiwi, det är ju en ost. 

Eller som världens skrynkligaste gullgumma som tror att jag går och namedroppar dagarna i ända (hon hör ingenting, men förstår det inte själv):
Jag: GODMORGON!
Gullgumma: ....(tittar på mig som att jag vore helt jävla knäpp)...Tomas?

Jag: SOV GOTT!
Gullgumma: ....( --"--)....Jean...Pierre?

Jag: SMAKAR DET BRA?
Gullgumma: ..... (--"--).... Lasse, eller vad är det du säger?

Men min absoluta favorit var följande, då jag skulle hjälpa henne på med en tröja:
Gullgumma: Vad är det för något?
Jag: EN TRÖJA.
Gullgumma: ....(tittar totalt oförstående)... Va..?
Jag: EN TRÖJA!
Gullgumma:.... ett... ÄGG?


1 kommentar:

Kråkan sa...

kiwi, det är ju en ost
JAG DOOOOOOG!!!! SÅ JÄÄÄÄÄVLA ROLIG!