fredag 25 september 2009

"Homosexualitet är en mognadsfråga"

Idag var jag en snäll jävel och jobbade tolv timmar. Bl a jobbade jag med en kille som är kul att jobba med, men så totalt oinsatt inom många av de frågor som engagerar mig att det gör ont. Utdrag ur dagens konversation om lesbiska:

Han: Men hur kommer det sig att man blir lesbisk då? Vad är det som.. händer i en?
Jag: Man blir kär i tjejer.
Han: Men det är samma kön? Då går det ju inte? Det måste vara något annat?
Jag: Va?
Han: Det funkar inte, det kan inte vara på samma vis. Alltså jag har inget emot homosexuella men min hjärna kan inte acceptera det. Jag menar, om jag träffar en tjej blir jag först kääär.. sedan vill jag tänka på att ha en framtid ihop, kanske bygga huuuus, skaffa baaarn.. Det är liksom så livets gång är!
Jag: Om jag träffar en tjej kan jag också tänka på en framtid, en unge och nåt hus ifall jag nu skulle vilja det.
Han: Men det är ändå inte samma sak! Jag tror att lesbiska bara är nyfikna. En lesbisk tjej jobbade här och sedan skaffade hon man och har två barn nu. Hon har erkänt att hon bara var nyfiken på tjejer, men att hon mognade sedan.

Han: Men om en kille gör som en tjej då, då skulle det väl funka?
Jag: Om du tänker sex så 1. En kille kan inte göra som en tjej. 2. En kille är ingen tjej. Jag vill ha en tjej. Dessutom vill jag ha en kvinnokropp, jag älskar kvinnokroppen.
Han: Aha, men då är du killen!
Jag: Jag ÄR inte killen. Jag är TJEJ. Den andra parten är OCKSÅ en tjej. Och vill VARA MED en tjej. Det FINNS ingen kille med i bilden. Man är två TJEJER. Jag är LESBISK. Vad är det svåra i det att förstå?
Han: Men.. Nej jag fattar inte. Hur har man sex då? Vad kan man göra?
Jag: Men herregud.. Use your imagination. Om ditt sex bara går ut på in-ut-in-ut undrar jag vad du har för katastrofalt jävla sexliv egentligen.
Han: Men jag fattar inte hur DU kan vara lesbisk. Du är ju SNYGG.

Han: Men vadå vill du ha barn? Hur skulle det gå till då?
Jag: Insemination t ex. Ta 3000 spänn, dra till Danmark och så har man snart en liten plutt i magen.
Han: Det blir ju inte ditt riktiga barn då. Skulle du bara låta barnet växa upp med en namnlös pappa då?
Jag: Det finns ingen pappa, det finns bara en spermie. Dessutom har barnet två mammor. Du vet att du klankar ned på både ensamstående mammor, ensamstående pappor och par som väljer att adoptera med vad du säger?

(I en tidigare konversation frågade han ifall jag blivit kär i en tant (alltså en BOENDE) på jobbet någongång. Alltså jag FATTAR inte folk. Vissa är inte kloka.)

Protestköpte en regnbågsfärgad tandborste på vägen hem.

4 kommentarer:

Kråkan sa...

jag dör ju lite av det här. fastän jag redan hört det en gång. jag hade ju inte behållit lugnet om du gjorde! gulletjej du är bäst

kajsa sa...

fy va trött jag blir. haft en exakt likadan diskussion med människor alldeles för ofta.

Hector sa...

Men herrejösses, vilken grabb! Är det så svårt att förstå? Det var då ingen trångsynt människa, mer en ganska rubbad en. Herregud alltså.. Vad trött man blir!

Henrietta sa...

hahah folk är ju för dumma ibland alltså!