söndag 2 augusti 2009

Pridefestande

Det är ett hårt liv, detta prideliv. Fjärde kvällen i rad som jag festar, imorgon väntar den femte med spänning, och det är mycket dyrt och tar en smula på krafterna. Dessutom finns det så mycket flator runt mig att mina ögon inte vet var de ska fokusera. Utvärdering hittills:

Onsdag: Queer Allstars på Kolingsborg
Hade förutsättningarna, men jag är inget fan av Kolingsborg. Dessutom är det typiskt flatigt att samlas på RnB-golvet istället för electrogolvet. Malin och jag lyckades också på något vänster missa allt spännande med det sexuella performance-framträdandet. Min och Alices förfest därinnan gick däremot inte av för hackor!

Torsdag: Judy´s, Roxy
Alla bra och fina människor var där, det var gratis och fullproppat med folk. Hade varit extremt roligt om jag inte varit så jävla deppig vilket gjorde att allt sket sig. 

Fredag: Ficks och Blonde på Färgfabriken.
Mycket bra musik och bra häng, jag och Malin var pepp som aldrig förr. Sedan förstörde vissa personer feststämningen en aning, men bitvis var det riktigt fint.

Lördag: Gina på Nalen
Jag älskar Nalen, men jag älskar inte smått sexistisk flatklubb med kommersiell musik. Jag är dock inte den som är den så jag gav min själ in i projektet och det gick väl lite illa. Fast sista timman vände det och jag hade riktigt roligt, musiken var inte så dålig den heller. Förfesten på Anarchopride i Tanto vid vattnet var över förväntan också, samt häng med Becila, Emma och Malin. 

Imorgon: Rehab (Klubb Fète, Subjekt och Defekt) på Stampen.
Detta är det jag ser framemot mest varje år. Tror på!

Alla förfester denna vecka har varit helt underbara! De har sett ut på alla möjliga vis, men mestadels inkluderat Malin, Alice, Christoffer, rosévin och allsång på hemsnickrade texter. Tack ni underbara människor, i love you. 

Inga kommentarer: