torsdag 6 augusti 2009

Allt om mig

Fakta om Niki:

 * Ringde comviqs horoskop idag. Med flit. De sa att det händer mycket runt mig nu, men att jag egentligen är nere i en svacka. Mitt i prick!
* Jag har inget att tillföra i musikväg just nu. Inte ens gammalt jag gjort. Ingen energi, ingen inspiration och framför allt inget att skriva om. Inga nya toner. 
* Jag är lat, hyperaktiv och snäll. Paranoid också. Kan vara mina mesta egenskaper.
* Jag lagar fantastiskt god mat.
* Jag är fantastiskt dålig på att städa.
* Tre nätter och jag har fortfarande inte lyckats ta mig igenom Harry Potter 3 (filmen). 
* Jag har nyss raderat alla mina bilder och filmer i mobilen från april och bakåt och talat peppande med mig själv, högt för mig själv. Det är något jag börjat med mycket på senare tid, lite oroväckande men ganska trevligt.
* Jag är duktig på mitt jobb, när jag inte stundvis blir lat/stressad/rastlös. Jag är tillochmed ganska duktig på att städa där! 
* Jag har just nu 14 telefonnummer på min nya mobil. Nio st är till folk i andra städer/länder. Ge mig fler tack. Jag känner mig helt naken.
* Jag har hittat ett nytt fik jag tycker om. Jag vet inte vad det heter, men det ligger på Skånegatan och är nytt och har en grym tonfiskmacka.
* Mina favoritöl är Samuel Adams Honey Porter och Brooklyn Lager. 
* Jag snöar in på ätbara saker och äter då endast det, hela tiden. Just nu är jag insnöad på tonfisk (igen) och chokladglass. 
* Fröken S hörde av sig till mig från Frankeriket för ett par dagar sedan. Hon var skitorolig för mig eftersom hon gått till en spåfarbror som sa att hennes "unga vän" skulle hamna i fel sällskap och ta massa kokain. Det skulle vara jag då. Det var roligt. 
* Jag ska snart ta mig till stan och titta på extremt högklackade skor och köpa löstandspasta till en av tanterna på mitt jobb. 
* Malin är min bästis och henne tycker jag så himla mycket om. Hon har svaret på allt. Ska börja ha en anteckningsbok och anteckna allt smart hon säger. När vi pratade om jobbiga breakups (inga namn nämnda) för ett par dagar sedan sa hon: "Jag tror att när man gör slut måste man dela upp för sig själv vad som är mitt och vad som är den andra personens, såsom musik, vänner, minnen, osv, och göra så mycket man bara kan till sitt eget". Det tycker jag var korrekt och fantastiskt. MSTRKRFT - Bounce är tveklöst min. Alla kläder hon glömt här också. Och alla maträtter vi kom på. T ex. 
* Det är skitkul att modella. Jag trodde inte att jag skulle gilla det så mycket, men det är så jävla roligt. Jag får extremt mycket utlopp för mina känslor, min exhibitionistiska sida, min hyperaktivitet och dessutom kroppskontroll. Nytt intresse deluxe! 
* Jag fyller år på måndag. Samma dag som fina Emilie i Göteborg. Grattis till oss!

Inga kommentarer: