onsdag 27 maj 2009

Svängom i känslor.

Jag skulle inte kalla det känslostormande, men mitt humör har varierat mycket kraftigt under dagen. 
Först började jag på nya jobbet, och det verkar himla fint och med bra kollegor. Arbetsdagen kändes alldeles för kort faktiskt, och den imorgon är inte längre den. Jag var iallafall mycket glad och uppåt då. 
Sedan blev det väldigt jobbigt allt och jag kände kraftig irritation över att det ryktades om att jag skulle till Uppsala imorgon, något som inte alls stämde. Särskilt när jag för tusende gången får hennes namn nämnt då jag inte vill det och det visar sig att hon också tror att jag ska komma och det var tal om att det skulle "organiseras så att vi inte skulle vara på samma plats". Som att vi vore några livsfiender. Och som om jag någonsin skulle komma på tanken att seriöst åka till Uppsala i något annat syfte än något som hade med henne att göra. (i detta ryktesfall en utställning)
Fick helt enkelt ta tag i saken och skriva ett lugnande sms om att denna typ av vistelse aldrig varit - och aldrig kommer bli - aktuell. I svaret tillbaka fick jag reda på att hennes ena katt - min favorit! världens finaste - har fått någon konstig vingelsjukdom (?) som bara finns i Uppland (?!) och är döende (!!!!!). Då blev jag ledsen och vi fortsatte skriva fram och tillbaka om detta och både kattupplysningen och denna kommunikation med denna människa gjorde mig ännu mer ledsen. 
20 sms var och ja. Det är vad det är. Och fan vad arg jag var (och är) på denna ryktesspridning, och att det känns överhuvudtaget som att en del försöker göra det svårare och surare för en än vad det redan är. 
Jag behövde skingra tankarna och gick på en mycket harmonisk och snabb promenad med Tove genom stan - i nästan tre timmar. Det var skönt och välbehövlig och jag kommer somna som en stock. Blir inget upp och städa tidigt imorgon...

1 kommentar:

hjuli sa...

fast tre timmar var det ju inte! åh du skulle varit med på den otroligt oköda biljarden. Jag vann!