torsdag 28 maj 2009

Ack Paris, ligg med mig


Imorse kom Jullan in till mig med dagens lögn: "Ska inte du gå upp, klockan är över ett!" Jag hade sett att klockan var halv tio, så den gubben ramlade inte. (Igår försökte hon lura mig att det snöade, inte heller den gick speciellt bra, fast hon skrattade mycket nöjt för sig själv ändå.) Sedan satte hon sig på sängen och började sjunga på Roxette: "Sleeping in my car, i will arrest youuuu". Jag skrattade så jag höll på att ramla ur sängen av hennes BDSM-version/Jag-är-polis-och-har-blivit-utslängd-av-min-pojkvän-vänta-du-bara-din-jävelversion. Sedan visade det sig att hon trott att hon helt seriöst alltid trott att det är vad som sjungs. Haha! Helt fantastiskt.

Imorgon är det Paris-dags och dagens att göra-lista ser ut som följande:
* Shoppa klänning/shorts (Tove och jag har en ny NSBP - no shopping before Paris, vilket innebär att köpa ett snyggt plagg och ta med sig dit.), samt solkräm med 3560 i solskyddsfaktor bränd som jag är. 
* Lämna in ob-listan på mitt nya jobb (Räknade ut att jag kommer tjäna drygt 800 spänn denna månad. Hurra.)
* Växla pengar
* Packa
* Klippa Malou

Om ett dygn tar jag flygbussen till Skavsta flygplats och imorgon kväll ska vi äta middag och dricka tusen drinkar med Saloua, som jag hoppas gör sin working-lady-tjänar-skitmycket-pengarplikt och bjuder på allt och sedan blir det LA BABYDOLL som har öppet till halv sju på morgonen. Åh. 

Inga kommentarer: