måndag 11 maj 2009

Jobbsök!

Idag har jag sökt jobb. Ringde världens sämsta telefonsamtal ( På allvar: "Hej jag heter Niki och jag vill.. eh. stör jag förresten? Jag ringer inte och stör? Nej? Nej. Eh. Jag hör nästan ingenting. Förlåt. Eller nu kanske. Ja. Oj. Jag heter Niki och jag har läst om ert boende och eh jag vill, behöver ni timanställda? Okej, jag ska skriva ned adressen. Ska bara hitta en penna (prassel med täcket) Jag hittar ingen. Gud vad har jag min penna. Vänta nu.. Sådärja! (börjar knappa in i datorn)" )till ett demensboende som jag tycker verkar bra, och jag blev ombedd att skicka ett CV till en mailadress, som jag givetvis gjorde med en gång. Jag hoppas verkligen på jobb nu. Ska kräva till mig högre lön också hade jag tänkt. Se, jag har gjort nytta idag!
Jag har en enorm tur i jobbsök. Sist jag sökte var två år sedan, då ringde jag ett samtal och så var jobbet mitt. Hoppas det är samma tur denna gång.
Mitt mail var något mer sansat:

Hej.
Jag heter Niki, är 21 år och är sedan två år tillsvidare-timanställd på Årsta sjukhem. Där arbetar jag med dementa ute på avdelningarna och på demensdagvården. Jag trivs oerhört bra med yrket och är mycket uppskattad av både boende och personal, men känner att jag skulle vilja komma till en annan arbetsplats. Därför hör jag av mig till er. Jag har via ryktesvägen hört mycket gott om Sabbatsbergsbyn och jag är intresserad av en timanställning hos er. 
Anledningen att jag trivs att jobba som timanställd är att jag håller på mycket med musik - jag skriver egen musik, spelar gitarr och sjunger - och måste kunna ta de spelningar och studiotillfällen som ges. Dessutom driver jag klubb i Göteborg en gång i månaden, så jag far och flänger lite. Men jag har mycket tid över till arbete eftersom att jag inte studerar.
Jag har referenser om det behövs. 

Hör av er till denna mailadress, eller ring mig på *********
Mvh
Niki Åström

Igår fick jag se en glimt av Jullan för första gången på tusen år också, eller iallafall två veckor. Mycket trevligt. Jag har saknat henne och hon är fin att ha i hemmet på alla vis. Hon är tjusig som rumsinredning, hon är underhållande, hon är god att krama, hon är påhittig och hon är underbar. Vaknade inte med ångest förrän tjugo över tolv idag, vilket man kan tycka är helt okej, efter tolv timmars sömn. Jullan kommer hem om en timme och då ska vi baka bort våra sorger med fantastisk rabarberpaj. Så husliga är vi, alltid.

Nej, nu är det dags för de laxrosa mjukisbyxorna. 

Inga kommentarer: