söndag 19 april 2009

Dagens matshopping

Vårt kollektiv börjar förvandlas till gråtkollektivet här. Båda försökte vi äta frukost imorse med dåliga resultat. Jullan försöker hitta på saker hon ska fylla ut tre månader med (medan Malin är i Israel) och personligen tänkte jag försöka fylla ut ett helt liv. Fan vet hur det kommer gå. Jag har ringt samtal idag som kanske inte var så bra, men behövdes, och gråtit på stan och inte brytt mig ett skit. 
Jag blev utsläpad av Saga och Torbjörn till PrisExtra i Nortull. Det var mycket spännande, och det gör jag gärna om. Man kunde t ex köpa lagade maträtter i lösvikt och sallad och det fanns tusen kg av allt! Eftersom att det var så ovant köpte jag saker som var lite ovanliga för mig att köpa, som t ex:
* Toaspray (Dock mycket planerat. Ut med citronen, in med vanilj!)
* Buljong med timjansmak
* Laxfiléer (!)
* Lasagneplattor med spenatsmak

På hemvägen träffade jag vår fantastiska basist Mirai och det gjorde mig på bättre humör. Hon sprider mycket god energi.

Nu ska jag bli bjuden på middag av mina föräldrar. 

Inga kommentarer: