söndag 1 mars 2009

Spelning - tillslut.

Okej, jag ska berätta lite om min stress denna vecka.
Tre dagar innan spelningen visade det sig att Nettan tagit fel på datum, hon skulle vara i GBG dagen för spelning så hon hoppade av. Två dagar innan hoppade Gab av. En dag innan hoppade Jullan av. Jag satt hela den dagen och spelade in låtarna inför spelningen på nytt, utan stämmor så att Tove skulle kunna lära sig. Jag var galen av stress och ringde Carolin och grät som en galning och ville ställa in. Eftersom jag inte spelat gitarr på länge värkte mina fingrar mycket illa när Tove kom för rep. Hon var fast besluten att lära sig alla låtar och det var himla trevligt.
Dagen efter jobbade Tove till halv fem och jag var nervös men när hon sedan kom till mig och vi körde igenom alla låtar (hon hade inte ens hört de flesta dygnet innan) så satt allt! Sådan underbar känsla.

Soundcheck gick bra och en kvart/tio minuter innan spelningen kulle börja skulle jag bara stämma gitarren en sista gång. Då går lilla e-strängen av. Jag gav upp inombords. Ingen extragitarr fanns att tillgå så jag var påväg att springa hem och hämta en ny sträng, fanns inget annat jag kunde göra. Men då är mina föräldrar precis framme vid lokalen så de kunde hämta upp mig och skjutsa hem mig. På plats fanns sedan Fanny som satte strängen på plats maratonfort och vi var bara en kvart sena.
Spelningen gick bra och därefter fick jag kuta hem och hämta hörlurar och cd-case innan min spelning på Momma. Jag var inte hemma förrän två och jag hade varit uppe och jobbat sedan sex på morgonen. Så jobba - spelning - djande. Tre jobb på en dag, men himla kul var det!

Morgonen efter (vaknade utan röst, förstås) gick jag upp halv nio och åkte till Carolin. På Hemköp kunde jag knappt stå och när vi kom hem så packade vi upp och klockan ett somnade jag pladask och sov till halv sju på kvällen.
Idag ska vi gå på bio och ta det lugnt och äta. Vi gjorde hemmagjort potatismos och hemmagjorda vegetariska köttbullar igår. Älska husmanskost! Så himla gott.
Jag är sjuk som en duk och hostar och snorar men så kan det gå. Jag är nog en fantastisk biobesökare idag, hurra!

Inga kommentarer: